9.10.2013. 10:58 |
Seminar na Filozofskom fakultetu
|
Prenosimo sa" Povijesnog portala "
Seminar “Prisutna prošlost – obrazovanje za budućnost” Objavljeno: 04.10.2013. Autor: Tihana Magaš — Nema komentara ?
Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu od 17. do 20. rujna 2013. U organizaciji Hrvatske edukacijske i razvojne mreže za evoluciju sporazumijevanja – HERMES održan je državni seminar „Pristutna prošlost – obrazovanje za budućnost“ za srednjoškolske nastavnike koji se bave poučavanjem o holokaustu, ali i sureću s temama diskriminacije, (ne)tolerancije, ljudskih prava i sl.
Program seminara bio je koncipiran kroz predavanja, radionice, igranje uloga, debate te upoznavanja sa Free2Choose programom. Radionice su vodili dr. sc. Maja Nenadović, izvrsna debatna trenerica te Barry van Driel, dopredsjednik Međunarodne asocijacije za interkulturalno obrazovanje te ravnatelj odjela za obrazovanje nastavnika i razvoj kurikuluma u Kući Anne Frank u Amsterdamu i izvrstan HERMES tim – Julija Mikuć, Nika Jelaska, Tvrtko Pleter i Morena Mitak.
Kako se u isto vrijeme na Filozofskom fakultetu u Zagrebu odvijala Međunarodna znanstvena konferencija ISSA (International step by step association) u organizaciji Odjela za pedagogiju sudionici seminara sudjelovali su i na njihovim predavanjima i radionicama te sa stručnjacima iz cijelog svijeta debatirali o ključnim problemima razvoja civilnog društva. Sudionici su imali priliku sudjelovati na radionicama na hrvatskom i engleskom jeziku.
Kruna seminara bila je otvorenje izložbe „Anne Frank – Povijest za sadašnjost“ 19. rujna 2013. godine na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Riječ je o tridesetak panela koji kroz život Anne Frank govore o nacističkom teroru za vrijeme Drugog svjetkog rata. Zanimljivo je kako je izložba koja je već gostovala u 40 zemalja u organizaciji Kuće Anne Frank iz Amsterdama nadopunjena i hrvatskim panelima koji se bave lokalnim kontekstom teme izložbe. Autor hrvatskog dijela izložbe je prof. Miljenko Hajdarović. Nastavnicima je zasigurno bilo zanimljivo vidjeti učenike – vodiče koje je Hermes kroz svoje programe obučio koji su ih proveli izložbom.
Kako se seminar oslanjao na povijesna iskustva holokausta, povijesnih manjina, na instrumente za zaštitu ljudskih prava te na povijesne i suvremene primjere u hrvatskom kontekstu nastavnici su uz dobivene materijale zasigurno upotpunili i stekli nove vještinje poticanja učenika na kritičko razmišljanje, dali zanimljive ideje za izvođenje nastavnog plana i programa kao i priliku za razmjenu ideja i dobrih praksi.
Kao misao vodilja seminara mogla bi i poslužiti libanonska poslovica „Utišaj svoj glas, pojačaj argumente“ primjenom koje će se i svaka razredna debata sigurno pokazati uspješnom, a rasprava o ljuskim pravima, povijesnim pitanjima i kontekstu svakog učenika potaknuti na kritičku analizu i potragu za pravim argumentima. |
|
|
| |