4.1.2015. 11:13 |
"Rabinice"
|
LOS ANGELES (JTA) — A decade ago in Los Angeles, two organizations opened their doors with a call to prayer — or they would have if they had any doors to open.
Clockwise from top left, Rabbi Lori Shapiro of Open Temple, Rabbi Rachel
Nussbaum of The Kavana Cooperative, Rabbi Noa Kushner of The Kitchen,
Rabbi Lizzi Heydemann of Mishkan Chicago, Rabbi Naomi Levy of Nashuva
and Rabbi Sharon Brous of Ikar. (Courtesy of the congregations)
Ikar, led by Rabbi Sharon Brous, and Nashuva, led by Rabbi Naomi Levy,
were conceived separately. But when they launched in 2004, both offered a
novel, and in many ways similar, approach to Jewish spirituality and
community — regularly scheduled, rabbi-led services that were not
affiliated with any movement or institution, that met in rented space,
and that were avowedly not synagogues
Ikar celebrating Havdalah to close out Yom Kippur. (Courtesy of Ikar)
Organizacije "Ikar" koju vodi rabbi Sharon Brous i "Nashuva" koju vodi rabbi Naomi Levy su posebne organizacije, ali kada su osnovane 2004. godine ponudile su novi pristup židovskoj spiritualnosti i zajednici- službu rabina koja nije vezana za nikakav pokret ili instituciju, već se sastaju u iznajmljenom prostoru i nisu sinagoge..
Oni su ponudili novi model koji do tada nije postojao i koji je od tada postao uzor za slične židovske spiritualne zajednice u gradovima širom zemlje (Amerike) s posebnim stilom, katkada uz ples i pjesmu. Te zajednice su vođene od karizmatičnih rabina koji traže inovacije i privlače Židove koji su se otuđili od postojećih židovskih institucija.
Rabbi Naomi Levy and the Nashuva band drum playing on the beach. (Phyllis Osman
No svima je zajedničko da su osnovane i da ih vode ženski rabini. Te spiritualne zajednice koje vode ženski rabini , koje nisu vezane za nikakav pokret i samostalne su , postale su dio židovskog svijeta u kojem su ženski rabini ne samo našli svoje mjesto već se i pokazali kao pioniri u inovacijama. Ako postoji ženski rabin u zajednici to znači da se više ne radi na način kakav je bio u posljednjih 2.000 godina.To je veliki izazov za žene da "revolucioniraju" spiritualni i institucionalni život.
Te zajednice predstavljaju oštri prekid sa prošlošću i prihvaćene su osobito među mlađom populacijom, koja smatra da je važnije da u 21. stoljeću pronađu svoju spiritualnost nego da grade institucije zbog institucija.
No i brojni rabini muškarci su također osnovali spiritualne zajednice, npr. dvije u New Yorku, neki kombiniraju svoju službu molitve s drugim događanjima u zajednici.
I postojeće poznate sinagoge također "eksperimentiraju" s religijskom službom dodajući netradicionalnu muziku i stvarajući bolju i topliju atnmosferu u zajednici.
|
|
|
| |