1.1.2013. 12:12 |
edukacija u Izraelu
|
Israel celebrates education gains, but challenges remain
Izrael slavi dostignuća u obrazovanju ali iz
azovi os
taju
By Ben Sales · December 31, 2012
HOLON, Israel (JTA) -- Just before 1 o'clock on a sunny afternoon, students streamed out of the Amirim Public School and headed for home. But for their teachers, the workday was far from over.
..Upravo u 1 sat, u sunčanom popodnevu, studenti su istrčali iz Amirin Public School prema svojim kućama. Ali za njihove učitelje rad je bio još daleko od završetka
. Neki su ostali na sastancima i pripremali se za dolazeće lekcije, drugi su pomagali malim grupama studenata u matematici ,znanosti, hebrejskom i engleskom. Ti produženi sati su samo jedan aspekt velikih promjena koje je uvelo Ministarstvo obrazovanja u 2009. godini, nakon što su studenti Izraela postigni u 2006. i 2007. razočaravajuće rezultate na nekim internacionalnim testiranjima.
U svojem nastojanju da popravi rezultate Ministarstvo obrazovanja je tražilo od učitelja da orijentiraju svoje razrede na internacionalne testove i razviju precizne planove lekcija i školskog programa. Budžet za edukaciju je povećan za stotine milijuuna dolara, samo u 2012. dodijeljeno je 100 milijuna dolara. Učiteljima se kompenziralo vrijeme za planiranje lekcija i učenje s malim razredima...
Rezultati su signifikantni.
U 2011.
su učenici IV. stupnja poboljšali svoje rezultate na 7 mjesto u matematici na Internacionalnom takmičenju za studente 60 zemalja, uključujući USA i Kinu i neke evropske zemlje.....a to su postigli i u drugim područjima...
U Amirim ( škola u Holonu, blizu Tel-Aviva, gdje žive ljudi "gornje srednje klase") su studenti osobito napredovali u matematici na 10 mjesto najboljih izraelskih škola, a u hebrejskom na peto mjesto.
"Mi imamo jasne mjerljive zadatke, svaki učitelj i svaki zaposlenik točno zna što se od njega očekuje", rekao je Dalit Shtauber, glavni direktor u Ministarstvu edukacije.
Mi smo ranije govorili o "procesu" , a sada smo krenuli prema traženju rezultata na svakom nivou od općeg osoblja do individualnih škola.
No poboljšanje rezultata testtova pokazuje samo djelomičnu sliku u edukaciji. Oni studenti koji imaju niži standard imaju daleko slabije rezultate nego oni koji su bogatiji, a još su slabili Arapi. Veličina razreda , koja je veća nego u USA ( gdje je 24 đaka) ostaje zabrinjavajuća. Haredi ortodoksni studenti, koji nemaju opći školski program, nisu uključeni u ove prosjeke. Sada su razlike između siromašnih i bogatih polako smanjene.
No promjene su uglavnom dramatične i izraelski učitelji, koji su u početku bili protiv povećanih zahtjeva za njihovo radno vrijeme, izgleda da se sada slažu.
"Mi znamo što se od nas traži i mi smo vrlo precizni" , rekao je Orly Barel, učitelj hebrejskog u Amirim školi, koji je opisao prve antagonističke reakcije svojih kolega na nove zahtjeve.
Od učitelja se sada traži da rade dulje, da smanje broj učenika u razredu, da rade na standardiziranim testovima ... Učitelji se moraju adaptirati na novi sistem...povećano financiranje omogućilo je angažiranje u školama više učitelja za specijalna pitanja- tako jedan učitelj ne mora učiti nekoliko predmeta...
dalje čitajte u originalnom članku
“It’s just like when you break a leg, you go to an orthopedist, not a general
practitioner,” Bahat said. “Parents and kids know they have expert teac.
The chairwoman of Amirim’s Parents’ Committee, Nava Levy, says the additional resources have led students to perform better."A lot of things have changed," she said. "Now the teachers help kids more, listen to parents better. They help us help our kids at home."..
Teachers who choose to work in low-income towns also receive financial incentives.
|
|
|
| |